Nieuw in Nederland: Oright Natural & Pure Green Hair Care

Officieel vanaf januari 2012 in Nederland op de professionele kappersmarkt: het pure en groene haarcosmetica merk O’right. Het merk onderscheidt zich door oude Aziatische rituelen te combineren met moderne, duurzame productiewijzen. De focus ligt op ecologie en pure schoonheid.

Stap voor stap de wereld verbeteren door het milieu minder te belasten, dat is het uitgangspunt van O’right. Het merk neemt dit bijzonder serieus: de grondstoffen van organische oorsprong en de productieprocessen voldoen aan de strengste keurmerken ter wereld. Bovendien stimuleert O’right een kritisch en bewust productgebruik, zowel in de salon als bij de consument.

Hoogst mogelijke % natuurlijke ingrediënten

Het assortiment is compact en overzichtelijk. Voor ieder haartype is er een specifieke lijn. De ingrediënten hebben een zeer herkenbare geur, zo ruikt de Green Tea-lijn ook echt naar groene thee. De producten bevatten het hoogst mogelijke % aan natuurlijke ingrediënten en de informatie over de werkstoffen staat eerlijk vermeld op de verpakkingen. De basis van het product ligt in Aziatische haarverzorgingsrituelen. De werking van deze ingrediënten wordt al eeuwen van generatie op generatie doorgegeven: een vertrouwd recept in een modern jasje.

Wel groen, niet duurder

De grotere verpakkingen doen de relatief hogere kosten van groene grondstoffen teniet. Hierdoor ontstaat verpakkingsreductie met als gevolg lagere verpakkingskosten. O’right geeft deze besparing door aan de consument. Bovendien zijn de verpakkingen recyclebaar en navulbaar. Alle producten zijn voorzien van het Eco-promise-symbool en hebben het ECOCERT Keurmerk.

Distributie

O’right streeft selectieve regio-exclusiviteit na. Verkoop aan de consument vindt plaats in de salon en via de webshop. Kapsalons krijgen hun eigen gepersonaliseerde O’right webshop en ontvangen hun deel van de omzet via affiliatiemarketing.

Visie

O’right ziet marketing als een sociaal-economisch model. Merken leveren volgens O’right steeds meer een maatschappelijke bijdrage. Hierbij gaat het niet langer om het ‘kopen’ van een plek in het hoofd van de consument maar om met passie een plek in het hart te verdienen. Zo creëert zij haar fans. Welzijn in plaats van welvaart. De bedreigingen van onze leefomgeving doen verlangen naar onze natuurlijke oorsprong. Daarom zet O’right zich zo hartstochtelijk in voor de verbetering van het milieu.

Reacties zijn gesloten.