Nachtelijke piek online shoppen na wedstrijden Oranje

Zodra het Nederlands elftal in actie komt, zakt het aantal online shoppers gemiddeld met ruim 45 procent. Na de wedstrijd herstelt het bezoekersaantal zich snel. Zowel na de wedstrijd tegen Spanje als na de wedstrijd tegen Costa Rica zijn midden in de nacht extreme pieken te zien.

Dat blijkt uit cijfers van online winkelcentrum Beslist.nl.

Nacht

Afgelopen zaterdag op zondagnacht lag het bezoekersaantal om drie uur ‘s nachts zelfs bijna vier keer zo hoog als normaal en ook om vier uur waren nog ruim 7000 mensen online aan het rondneuzen. Dit aantal is 2,5 keer zo hoog als normaal gesproken tijdens een zaterdagnacht op dat tijdstip. Tijdens deze nachtelijke piekmomenten waren vooral de oranje t-shirts in trek.

Shoppen tijdens de wedstrijd
Ondanks dat het aantal bezoekers tijdens de wedstrijden van Oranje behoorlijk daalt, zijn er nog altijd mensen die online shoppen. De producten waar het meest naar wordt gezocht, terwijl Oranje in actie is, zijn kleding, waaronder veel sneakers jurken en bikini’s, meubels en tuinartikelen.

Tijdens de wedstrijd tegen Chili op 23 juni werd er van de vijf wedstrijden het meest online geshopt en daalde het percentage bezoekers ‘slechts’ met 34 procent. Dit zou kunnen komen door het feit dat Oranje ook zonder te winnen door zou gaan naar de kwartfinale.

Tijdens de wedstrijd tegen Costa Rica op zaterdag 5 juli lag om tien uur ‘s avonds het bezoekersaantal ruim 56 procent lager dan op een ‘normale’ zaterdagavond.

Speeldag vs. reguliere dag
De cijfers van het online shopgedrag tijdens de speeldagen zijn vergeleken met ‘normale’ dagen en hierbij zijn standaard hetzelfde tijdstip en dezelfde dag geselecteerd.

BRON: Telegraaf.nl

Reacties zijn gesloten.