Kerstman winkelt meer online dan Sint

Kerstcadeaus zijn doorgaans ‘meer volwassen en iets kostbaarder’ dan Sinterklaasgeschenken. Begin deze maand gingen vooral heel veel speelgoed, games en kinderfilms over de digitale toonbank. De afgelopen dagen waren vooral boeken, bordspellen, cd’s en elektronica populair.

Voor het eerst in de bijna 13-jarige geschiedenis van Bol.com kocht de Kerstman meer cadeaus online dan Sinterklaas. Afgelopen week groeide de omzet van het online warenhuis met 35 procent, zo laat het bedrijf weten.

Hoewel de Sint al flink heeft uitgepakt, de kerstman doet er nog een schepje bovenop. “Een opvallende ommezwaai”, aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. “Tot nu toe was Sinterklaas altijd een stuk populairder dan de Kerstman.

Het typisch Hollandse feestje blijft populair, maar ook het geven van online gekochte cadeaus tijdens de kerstdagen wordt steeds populairder onder Nederlanders.” De toegenomen interesse voor het online winkelen komt volgens het internetwarenhuis doordat de gulle gever gemiddeld iets meer aan een kerstcadeau dan aan een Sinterklaascadeau uitgeeft. Maar ook het herfstweer zorgde ervoor dat online winkelen boven het afstruinen van de koude, gure winkelstraten werd verkozen.

Last minute

Een overeenkomst tussen de Kerstman en Sinterklaas is dat beiden later winkelen dan voorgaande jaren. De verwachting is dan ook dat de drukte tot vrijdagavond aanhoudt. Als je voor half tien ‘s avonds besteld, dan ben je nog net op tijd om dat laatste pakje snel onder de boom te schuiven.

Populaire presentjes:

Kerst-cd van Michael Bublé
Bordspel Scrabble
Camera’sGourmetsets
Lego
E-readers
Biografie Steve Jobs

BRON: Telegraaf.nl

Reacties zijn gesloten.