Europese bedrijven actiever op internet

Europese bedrijven worden steeds actiever op internet en maken daarbij steeds meer gebruik van de mogelijkheden die sociale media bieden. Dat meldde Europees statistiekbureau Eurostat maandag.

 Van de Europese bedrijven met meer dan 10 werknemers heeft inmiddels 73 procent een eigen website. In 2010 was dit nog 67 procent. Ongeveer 30 procent maakt actief gebruik van sociale media. Facebook is daarbij het meest populair, gevolgd door Youtube en Twitter.

De websites van de bedrijven bieden gebruikers steeds meer mogelijkheden. Zo bieden veel ondernemingen bijvoorbeeld de optie om online dingen te bestellen en worden sociale media ingezet voor versterking en verbetering van het bedrijfsimago op het internet.

Uit het onderzoek blijkt dat vooral veel Scandinavische bedrijven een eigen website hebben. Finland spant de kroon met 94 procent. In Duitsland en Nederland beschikt 84 procent van de bedrijven over een eigen site.

Het percentage van bedrijven dat actief is op sociale media is in Polen en Roemenië het hoogst met 55 procent. Daar tegenover staat Letland, waar maar 15 procent van de bedrijven gebruikmaakt van sociale media. Bijna de helft van de Nederlandse bedrijven is actief op minimaal één sociaal netwerk.

Nederland scoort het hoogst van alle landen als het gaat om ondernemingen die actief zijn met een weblog (27 procent) en heeft ook het hoogste aandeel bij informatieve digitale platformen zoals Wikipedia (23 procent).

BRON: Telegraaf.nl

Reacties zijn gesloten.