Bijna één op vijf internet via de tv

Achttien procent van de consumenten in 14 landen, waaronder Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, hebben dagelijks toegang tot online content via hun televisietoestel. Dat blijkt uit onderzoek van NPD DisplaySearch.

Online content wordt het meest bekeken op computers of mobiele apparaten zoals tablets en smartphones, maar consumenten kiezen ook steeds vaker voor de tv, zeker sinds een toenemend aantal tv’s beschikken over ingebouwde connectiviteit of aangesloten kunnen worden op randapparatuur zoals een blu-ray speler met internetverbinding of een set-top box”, zo laat onderzoeksdirecteur Riddhi Patel weten. “25 procent van de ondervraagden gaf aan diverse keren per week online content te bekijken op hun tv.”

Films zijn het populairst onder consumenten die internetcontent bekijken op hun tv. In China wordt het meest naar online content gekeken via de tv, waarschijnlijk omdat veel consumenten daar geïnteresseerd zijn in buitenlandse programma’s die niet worden uitgezonden op tv.

In de meeste van de 14 landen kijkt echter minder dan 30 procent online content via de tv. Van de consumenten die geen online content bekijken via de tv, geeft 44 procent aan daar geen interesse in te hebben, terwijl 30 procent aangeeft niet over de juiste apparatuur daarvoor te beschikken.

BRON: Telegraaf

Reacties zijn gesloten.